Træge Trøndelag
Trøndelag Reiseliv AS er landsdelselskap for Trøndelag. I tett samarbeid med destinasjonsselskapene og reiselivsnæringen jobber de med å etablere og videreutvikle Trøndelag som et helårlig reisemål gjennom utvikling, markedsføring og tilrettelegging for salg av trønderske reiselivsprodukter til det beste for økt verdiskaping, sysselsetting, bosetting og allmenne interesser for øvrig.
Mål
De trønderske opplevelsesnæringene har mye å tilby og vil at flere legger ferien sin hit. Klipp og Lim har i flere omganger samarbeidet med Trøndelag Reiseliv om å fortelle at dette er en reiselivsdestinasjon som har mye å by på.
Utfordring
Vi måtte finne fram til et budskap som var dekkende for tilbudet i hele regionen. Hva er såpass spesielt og attraktivt for Trøndelag at turister kan tenkes å legge turen hit?
It is a cultural revolution against the notion that faster is always better.
– The Slow Movement, Wikipedia
Løsningen
Kampanjen ble i stor grad drevet av digital markedsføring og vi har produsert en rekke bannerannonser i forbindelse med kampanjefilmene. Hver enkelt destinasjon fikk også muligheten til å vise seg frem ved å få egenproduserte filmer og bannerannonser for å vise frem hva de kan tilby.
I 2016 valgte vi å gjøre noe litt annerledes å markedsføre Trøndelag under slagordet “Træge Trøndelag – når det viktigste i ferien er tid”. Ferie er den korte tiden mellom all planleggingen og minnene, og er for mange er forbundet med stress, køer og mas. Trøndelag kan skilte med unike opplevelser innenfor et lite område, der man kan finne ro og rekke å kjede seg mellom måltidene med et glass vin.
Gustav Lorentzen
Træge Trondjæm