Pupp og Tobb

Selvsagt er det er en god idé å bruke en pupp som hovedkarakter i en musikkvideo! Men hvordan vil dette generere flere innmeldinger av barn i TOBB?

pupp og tobb illustrasjon
TOBB-logo

TOBB er Midt-Norges største boligbyggelag og har bygget og forvaltet boliger for sine medlemmer siden 1945. TOBB har i dag 73 000 medlemmer. De har forkjøpsrett på til sammen rundt 90 000 boliger i hele landet.

Mål

TOBB ønsket seg flere innmeldinger av barn. Et medlemskap for et barn er en engangssum som sikrer vedkommende en plass i køen når man trer inn i boligmarkedet som voksen.

Utfordring

Overbevise slekt og venner at medlemskap i Tobb er en fin gave, selv om barnet ikke får bruk for den før om 20 år.

Mål

TOBB ønsket seg flere innmeldinger av barn. Et medlemskap for et barn er en engangssum som sikrer vedkommende en plass i køen når man trer inn i boligmarkedet som voksen.

Utfordring

Overbevise slekt og venner at medlemskap i Tobb er en fin gave, selv om barnet ikke får bruk for den før om 20 år.

Hvordan vi kom frem til løsningen

Idéfasen var kort og effektiv. Vi valgte å fokusere på barn rundt dåpsalder, og at et TOBB-medlemskap er en fin og nyttig dåpsgave. For det er jo så mye babyer får som de ikke trenger. De trenger jo egentlig bare mat og trygghet. Pupp og Tobb.

Se musikkvideoen: 

Leveranse/løsning

Rosinen i leveransepølsa var en musikkvideo komponert og framført av Rasmus Rohde. Den animerte musikkvideoen ble også til: 
  • Pupp og Tobb-drakter
  • Fotovegg
  • Smekker
  • Babybody
  • Barnebok
  • Banner og trykksaker
tobb-bob-v2
Bok om Pupp og Tobb
Bok om Pupp Og Tobb
Gutt holder opp Pupp og TOBB ballonger
Effekt
  • Pupp og Tobb vant gull i Visueltprisen i kategorien Karakteranimasjon.   
  • Figurene fronter TOBB på eventer og festivaler som JUBA JUBA og PSTEREO, på Barnas Skidag og på arrangementer i regi av TOBB.
  • TOBB Boligbyggelag merket en markant økning i innmeldinger i kampanjeperioden.

«It's really amazing to make a boob into a character. So that alone is amazing and deserves gold»

Grafill-juryen om gull i Visuelt 2015

NTNU

Korona-kampanje

NTNU opplever at studentene er lei "maset" om vasking av hender, innsjekk, avstand og vil komme dem i møte med denne kampanjen.

Les mer

Snakk med oss om prosjektet ditt

Du kan ringe 73 53 55 84 eller sende en e-post til mail@klippoglim.no — så finner vi veien videre sammen med deg.

Vestfronten unionsoppløsning

Snakk med oss om prosjektet ditt

Du kan ringe 73 53 55 84 eller sende en e-post til mail@klippoglim.no — så finner vi veien videre sammen med deg.

Vestfronten unionsoppløsning