Idébankens oppgave er å heve IA-kompetansen i norsk arbeidsliv gjennom formidling av gode eksempel, forskning og annen kunnskap.
NAV/Idébanken ville ha en film som løfter fordelene ved en Inkluderende arbeidsliv-avtale (IA). De ville ha et særlig fokus på at man må tenke langsiktig og planlegge for framtida. Det er for sent å sette i gang IA-tiltak når det oppstår problemer. Det må innarbeides i bedriften over tid.
Mange IA-rådgivere opplever å bli innkalt som brannslukkere til bedrifter som sliter med høyt sykefravær eller dårlig arbeidsmiljø. Men nøkkelen til godt IA-arbeid er, som alle vet, langsiktig og forebyggende. Dette ville Idébanken kommunisere til målgruppa. Hvordan kan vi fortelle om dette på en engasjerende måte uten å problematisere?
NAV/Idébanken ville ha en film som løfter fordelene ved en Inkluderende arbeidsliv-avtale (IA). De ville ha et særlig fokus på at man må tenke langsiktig og planlegge for framtida. Det er for sent å sette i gang IA-tiltak når det oppstår problemer. Det må innarbeides i bedriften over tid.
Mange IA-rådgivere opplever å bli innkalt som brannslukkere til bedrifter som sliter med høyt sykefravær eller dårlig arbeidsmiljø. Men nøkkelen til godt IA-arbeid er, som alle vet, langsiktig og forebyggende. Dette ville Idébanken kommunisere til målgruppa. Hvordan kan vi fortelle om dette på en engasjerende måte uten å problematisere?
En innholdsprioritering og grov struktur ble laget i samarbeid med kunde, med fokus på å spisse budskapet. Vi fikk gehør for å bruke humor, og forankre fremstillinga i et fiktivt eksempel, historien om en bedrift.