«Point and Call» enkelt forklart: neste gang du går ut av huset og låser døra, pek på døra og si høyt: døra er låst! Da husker du det.
Vy er operatør for to linjer og 44 metrobusser i Trondheim, og skal fra 2021 også kjøre i distriktene i Trøndelag. Det har vært den største omleggingen av kollektivtrafikken i byens historie: nytt linjenett, nye holdeplasser, nytt billettsystem, bussbytte og nye busstyper.
Ved å peke eller uttale kuttes feilraten betydelig
«Point and call» skjerper hjernen og oppmerksomheten.
Hjernen er jevnt over mer aktiv når du utfører en helt ny handling og er i læreprosess, enn når du utfører en vane.
Point and Call brukes flere steder i verden med svært gode resultater. Men undergrunnen i New York er ikke det samme som busstilbudet i Trondheim. Sammen med kunden ble mye tid lagt ned i oversettelsen til norske forhold, og bussjåførenes hverdag.
Filmen leverer det vitenskapelige grunnlaget, de gode argumentene og de praktiske eksemplene. Persongalleri og scener fra filmen er i bruk på flere flater: skilt, infoskjermer, digitale arbeidsverktøy.
TTC Subway Toronto gikk fra 14 nestenulykker ned til fire hendelser.
Årstall: 2015
Point and call er en japansk metode
Se videoen for eksemplarisk utførelse!
55% forbedring
Konsul Lorcks gate 16
7044 Trondheim
Org.nr: 982370035
Daglig leder
Jøran Wærdahl
joran@klippoglim.no
Telefon: 906 14 086
mail@klippoglim.no
Telefon: 73 53 55 84