Kommunikasjon og profil for Områdeløftet Saupstad-Kolstad
Områdeløft Saupstad-Kolstad er et områdeprogram som Trondheim kommune, stat, fylke og lokalsamfunn samarbeider om å gjennomføre på Saupstad-Kolstad.
Mål
Posisjonere Områdeløft Saupstad-Kolstad, kommunisere deres misjon og lage en fleksibel, men tydelig profil som skal kunne brukes av innbyggerne.
Utfordring
Områdeløftet ønsket seg en kommunikasjon som stimulerte til samskaping mellom offentlige aktører og innbyggere. Målet er å skape en bydel som fremmer livskvalitet og helse.
Mål
Posisjonere Områdeløft Saupstad-Kolstad, kommunisere deres misjon og lage en fleksibel, men tydelig profil som skal kunne brukes av innbyggerne.
Utfordring
Områdeløftet ønsket seg en kommunikasjon som stimulerte til samskaping mellom offentlige aktører og innbyggere. Målet er å skape en bydel som fremmer livskvalitet og helse.
Vi utviklet en plakatmal som kunne brukes av innbyggerne. Da kan alle bruke malen til arrangement, kurs og initiativ med sin egen logo pluss Områdeløft Saupstad-Kolstad sin logo.
Leveranse
Det ble laget en tydelig profil som viser mangfold, med en sterk og gjenkjennbar illustrasjonsstil. Det ble laget illustrasjoner som viser de fire hovedområdene Områdeløftet fokuserer på, og disse illustrasjonene ble brukt i kommunikasjonen og tydeliggjøringen av hva Områdeløft Saupstad-Kolstad gjør. Profilmanualen som var en del av leveransen forklarer hvordan profilen skal brukes. Vi har laget logo, maler for plakat, presentasjon, rollups og annet profilerende materiell, samt første versjon av nettsidene.
NTNU
Korona-kampanje
NTNU opplever at studentene er lei "maset" om vasking av hender, innsjekk, avstand og vil komme dem i møte med denne kampanjen.