Koronadyret

NTNU opplevde at studentene var lei maset om vasking av hender, innsjekk og avstand. De ville komme dem i møte med en ørlittegrann gøyal kampanje om den globale pandemi.

Bilde av ulike rollups på NTNU om koronarestriksjoner.

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet er et statlig universitet i Norge, og fra 2016 landets største. Det har hovedsete i Trondheim og campuser i Gjøvik og Ålesund.

Mål

Studentene skal bli påmint budskapet slik at de fortsetter å ta anbefalingene på alvor.

Utfordring

  • Stor informasjonstretthet blant studentene, litt som hos resten av befolkningen.
  • Hvordan lager man noe annerledes om det svært viktige, men litt utgåtte temaet smittevern?
  •  

Sju korte, lydlagte animerte snutter til annonsering på Facebook og Instagram

Hvordan vi kom frem til løsningen

Her ønsket vi å lage noe «rart», i stedet for å etterstrebe noe «ungt».
 
Vi jobbet tidlig med ideen om historiske bilder fra arkiver, med tegnede karakterer. Disse skiller seg ut fra annen bildebruk ved NTNU, og de de tegnede karakterene er det et kreativt grep for å legge til noe som lagde størst mulig kontrast til de gamle bildene. Motsetningene i det vi ser lager en ny sammenheng som blir original og sjarmerende.
Rollup på NTNU om koronatiltak.
et bilde av en rollup som står ved en inngang. på rollupen står det - ta vare på hverandre NTNU

Leveranse

  • Konsept og idé
  • Rådgivning So-Me/kampanje
  • Sju illustrasjoner/karakterer i fotografier. 
  • Versjonering til rollups og plakater.
  • Sju korte, lydlagte animerte snutter til annonsering på Facebook og Instagram