Koronadyret

NTNU opplever at studentene er lei maset om vasking av hender, innsjekk, avstand og alt det andre, og vil komme dem i møte med en ørlittegrann gøyal kampanje om den globale pandemi.

Plakat med "Ta vare på hverandre" tekst og en tegnet figur som klemmer en jente fra et gammelt fotografi
NTNU kampanje om korona
NTNU kampanje om korona
Plakat med "Ta vare på hverandre" tekst og en tegnet figur som klemmer en jente fra et gammelt fotografi
NTNU kampanje om korona
Plakat med "Ta vare på hverandre" tekst og en tegnet figur som klemmer en jente fra et gammelt fotografi

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet er et statlig universitet i Norge, og fra 2016 landets største. Det har hovedsete i Trondheim og campuser i Gjøvik og Ålesund.

Mål

Studentene skal påminnes budskapet slik at de fortsetter å ta anbefalingene på alvor.

Utfordring

  • Stor informasjonstretthet blant studentene, litt som hos resten av befolkningen.
  • Hvordan lager man noe annerledes om det svært viktige, men litt utgåtte temaet smittevern?

Mål

Studentene skal påminnes budskapet slik at de fortsetter å ta anbefalingene på alvor.

Utfordring

  • Stor informasjonstretthet blant studentene, litt som hos resten av befolkningen.
  • Hvordan lager man noe annerledes om det svært viktige, men litt utgåtte temaet smittevern?
Rollups på Dragvoll
Rollups på Dragvoll

Sju korte, lydlagte animerte snutter til annonsering på Facebook og Instagram

Hvordan kom vi frem til løsningen

Her ønsket vi her å lage noe «rart», i stedet for å etterstrebe noe «ungt».

 

Vi jobbet tidlig med ideen om historiske bilder fra arkiver, med tegnede karakterer. Disse skiller seg ut fra annen bildebruk ved NTNU, og de de tegnede karakterene er det et kreativt grep for å legge til noe som lagde størst mulig kontrast til de gamle bildene. Motsetningene i det vi ser lager en ny sammenheng som blir original og sjarmerende.

Leveranse/løsning

  • Konsept og idé
  • Rådgivning So-Me/kampanje
  • Sju illustrasjoner/karakterer i fotografier. 
  • Versjonering til rollups og plakater.
  • Sju korte, lydlagte animerte snutter til annonsering på Facebook og Instagram
Kampanje om korona for NTNU
Kampanje om korona for NTNU

VY

Point and call

Metoden som hjelper sjåførene i Trondheim å huske alle nye ruter og rutiner

Les mer

Snakk med oss om prosjektet ditt

Du kan ringe 73 53 55 84 eller sende en e-post til mail@klippoglim.no — så finner vi veien videre sammen med deg.

Unionsopploesning

Snakk med oss om prosjektet ditt

Du kan ringe 73 53 55 84 eller sende en e-post til mail@klippoglim.no — så finner vi veien videre sammen med deg.

Unionsopploesning