Tommel opp!

Dette prosjektet var det gøy å henge fingrene i. Bokstavelig talt.

Bunnpris

Bunnpris er en kjede av dagligvareforretninger som er eid av selskapet I.K. Lykke. De har over 250 butikker i hele Norge, og har hovedkontor i Trondheim. Her kan du lese mer om historien til Bunnpris-kjeden. 

Mål

Reklamefilmen «Tommel Opp» er basert på et fingerunivers der påkledde tommeltotter skal skape oppmerksomhet rundt Bunnpris sitt «Billig middag»-konsept. Utvalgte produkter koster kun 30 kroner.

Utfordring

Det var utfordrende å finne gode nok finger-skuespillere lokalt.

Hvordan vi kom frem til løsningen

Klipp og Lim bidro på forming av historie og uttrykk, design og bygging av karakterer og sett, i tillegg til gjennomføring av hele filmproduksjonen. Idéen til universet var det Uredd (nå Increo) som kom opp med.

Leveranse

  • Leveransen besto av én reklamefilm, samt ti korte filmer for sosiale medier.
  • Idé og musikk: Uredd Designbyrå
  • Produksjon: Klipp og Lim
  • Lyd: Syncpoint

Effekt

  • Filmene for sosiale medier har til sammen hatt over 1.215.000 visninger på Facebook.

  • Filmene ble nominert til Visuelt-konkurransen i 2018. 

Hvordan var det å jobbe med oss?

Klipp og Lim har produsert reklamefilm for Bunnpris på oppdrag fra Uredd Designbyrå. Bakomfilmen viser hvordan vi jobbet med bygging av sett og karakterer.

– Det er kun to selskaper i Norge som jeg føler er riktig leverandør på denne type prosjekt. Hvor man trenger fokus på stofflighet, fokus på karakteren, detaljnivået, være med og bestemme retning og også gi gode innspill på historie — der følte jeg det var veldig stor verdiøkning når Klipp og Lim var med på laget, sier kreativ leder i Uredd, Tor Martin Nordvik.